top of page

Piano i Stenhammars visor

Vi har haft ett mycket ovanligt år. Till slutet skrev jag inget inlägg på den här bloggen år 2020....

År 2021 har börjat. Det verkar som att det tar ännu mer tid tills att våra vanliga tider kommer tillbaka. Vi får nu inte kommunicera med sina vänner på ett vanligt sätt... Men jag hoppas att jag ändå kan prata om och diskutera svensk musik genom bloggen även under den här situationen.


Jag skrev inget inlägg år 2020. Men jag provade göra det som jag aldrig provat tidigare med Stenhammars musik... Jag provade spela in bara pianostämmorna av Stenhammars "visor" ! (Varför säger jag "visor"? Läs det här inlägget!)

Det var intressant för mig själv att höra bara pianostämmor av Stenhammars visor. Kan man nog förstå bättre varför han kallade sina sånger(?) för visor?

Om du vill sjunga med mitt pianospel på filmarna, är jag mycket glad! Men det är alltid mycket roligare att spela piano genom verkliga kommunikationer med sångare...






År 2021 fyller Wilhelm Stenhammar 150 år!

Jag önskar att vi ska ha ett roligt och musikaliskt år!

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Me
  • Facebook Basic Black
  • Twitter Basic Black
bottom of page